Loting & Smart Secure Tickets

In sommige gevallen is een artiest of voorstelling zo énorm populair dat de kaartverkoop er van altijd voor lange wachttijden en veel teleurstelling zorgt. Om dit te voorkomen en iedereen een zo eerlijk mogelijke kans te bieden op een ticket, kiezen we in uitzonderlijke gevallen voor kaartverkoop via loting. Daarbij horen ook ander soort tickets, namelijk 'Smart Secure Tickets'. Op deze pagina leggen wij je graag uit wat dit precies betekent.

Loting

 

Hoe goed we alles steeds ook voorbereiden, door de extreme druk bij de start van de kaartverkoop loopt het helaas toch niet altijd even soepel. Om iedereen gelijke kansen te geven zonder dat je al uren van te voren in de wachtrij moet plaatsnemen hanteren we het lotingsysteem.

 

Hoe werkt loting?

Gelijke kansen
Met een loting systeem bied je elke deelnemer gelijke kansen omdat alle inschrijvingen door een zogenoemd ‘randomizer’ systeem gehaald worden en het systeem daaruit willekeurig namen selecteerd. Vervolgens krijgen de gelukkige die door het loting systeem zijn uitgekozen een e-mail met een betaalverzoek om de aankoop af te ronden. De overige deelnemers die helaas zijn uitgeloot worden hier uiteraard ook per mail over geïnformeerd. In sommige gevallen is er ook een tweede lotingsronde, waarbij de mensen die zijn uitgeloot automatisch weer meer doen.

 

Inschrijven
Om de loting zo eerlijk mogelijk te houden zijn er afgesproken data waarbinnen de deelnemer zich moet inschrijven om mee te kunnen doen aan de loting. Dit zal meestal een tijdsvak van twee dagen zijn. Op welk moment jij je inschrijft voor loting heeft geen invloed op de trekking. Deze wordt altijd pas na sluiting van de inschrijfperiode uitgevoerd. Daarnaast heeft meerdere keren inschrijven geen zin; alleen de allereerste inschrijving wordt meegenomen in de trekking.

 

Tickets bevestigen
Voor het betalen van het betaalverzoek is er net zoals de inschrijving een tijdsbestek waarbinnen dit moet gebeuren. Wordt het betaalverzoek niet tijdig betaald zullen de tickets terug in het loting systeem komen voor een eventuele tweede ronde of worden de tickets aan de hand van de hoeveelheid in vrije verkoop geplaatst.

Smart Secure Tickets

 

Bij héél populaire voorstellingen waarbij de vraag groter is dan het aanbod kiezen wij voor extra veilige tickets. Door gebruik te maken van deze tickets is het niet mogelijk om de tickets aan iemand anders over te dragen. Op die manier zorgen wij ervoor dat de tickets niet voor woekerprijzen op doorverkoopplatforms komen te staan én dat ze niet opgekocht kunnen worden door handelaren.

 

Wat is het?

Smart Secure Tickets uitgelegd
Een extra veilig e-ticket, ook wel 'Smart Secure Ticket' genoemd, is een digitaal ticket waarbij de Ticketmatic App een vereist is. Deze app is gekoppeld aan het mailadres waarmee jij de tickets hebt gekocht. In de app kan jij de extra veilige e-tickets terugvinden. Deze hebben nog geen scanbare toegangscode. Die wordt pas twee uur vóór aanvang van de voorstelling zichtbaar. Daarnaast wordt deze code iedere 30 seconden ververst. Hierdoor is het uitprinten of doorgeven van je toegangsticket volledig zinloos. 

 

Hoe werkt het?

Stappenplan

  • Installeer de Ticketmatic App op je telefoon. Deze app is te vinden in de Appstore (Apple) of de Playstore (Android). 
  • Log in op de Ticketmatic App met hetzelfde mailadres als waarmee jij de tickets hebt gekocht.
  • In de app vind je jouw gekochte tickets, bestelhistorie en meer.
  • De scanbare toegangscodes op deze e-tickets worden zichtbaar vanaf 2 uur voor aanvang van de voorstelling en verversen elke 30 seconden. De tickets uitprinten heeft dus geen zin.
  • Je laat de e-tickets vanaf de telefoon scannen.

Jouw e-tickets zijn dus gekoppeld aan je e-mailadres en de app op jouw telefoon. Dat betekent dat ze niet door te geven zijn aan iemand anders.