Nieuwe theater website!

én ticketing systeem

Het verschil tussen de oude en de nieuwe website is groot, héél groot. Op de nieuwe website draait het volledig om de beleving van het theater en nemen de voorstellingen een centrale plek in. Hierbij zijn we uitgegaan van twee verschillende werelden: desktop en smartphone. Immers wordt een website op een desktop anders bekeken en gebruikt dan op een smartphone. Daarom hebben wij ervoor gekozen om voor beide apparaten een eigen ontwerp te maken. Zo heb jij als bezoeker altijd de beste beleving.

Dit is vooral goed zichtbaar in onze agenda. Op een desktop kunnen voorstellingen op een meer traditonelere manier worden gefilterd. Echter ziet dit overzicht er op een smartphone heel anders uit. Hier hebben wij het overzicht al voor je voorgefilterd op datum, genre en prijs. Daarnaast worden de voorstellingen horizontaal weergegeven in plaats van verticaal. Dit is te vergelijken met het overzicht van films of series in een streamingsapp. Op deze manier kan jij gemakkelijker door het aanbod browsen en hoef je niet eindeloos naar onder te scrollen.

Browse tussen alle voorstellingen en ontdek! Bekijk de scènefoto's, de trailer of video, beluister muziekfragmenten van de artiest(en) of band en lees wat anderen, zowel bezoekers als recensenten, te zeggen hebben over de voorstelling. Maar daar stopt het niet bij. Op onze nieuwe website is er ook gedacht aan het samenwerkings initiatief Theaterdichtbij. Zo kunnen er voorstellingen in de agenda worden opgenomen die in een ander theater staan. En ben je verhinderd op onze datum? Dan vermelden wij op de voorstellingspagina ook de data van dezelfde voorstelling in een ander theater.

Met de nieuwe website zijn we helemaal klaar voor wat de toekomst ons gaat brengen. Daarnaast zal er continue gewerkt worden aan de website om deze ook in de toekomst up-to-date te houden, uit te breiden en door te ontwikkelen.

Maar waarom stoppen bij een geheel nieuwe website? We willen het beste voor onze gasten en daarom hebben wij gedurende dit traject ook een nieuw ticketing systeem ingericht. Hierbij hebben we gekozen voor Ticketmatic. Een systeem waarbij gebruiksvriendelijkheid voorop staat. Als gast ga je dat ook merken, maar dan vooral in het besteltraject. Ben je al bekend in ons systeem en wil je gaan bestellen? Dan hoef je vanaf nu alleen nog maar je emailadres in te vullen. De rest herkent het systeem vanzelf, waardoor jij gemakkelijk en snel je reservering kan afronden. Het hele bestelproces is uiteraard ook nieuw in vergelijking met wat we hadden. Voorlopig moeten we het nog wel heel even doen zonder onze bekende arrangementen, maar niet getreurd; die worden op een later moment toegevoegd aan het besteltraject zodat het nog gemakkelijker wordt om een diner of hotelkamer bij te boeken. En hoewel we nu een gigantische digitale sprong hebben gemaakt, blijven we ook gewoon hardcopy tickets uitgeven.

We horen natuurlijk graag hoe jij onze nieuwe website ervaart zodat wij deze in de toekomst nog beter kunnen maken. Laat daarom vooral je feedback achter!

Nieuwsbericht delen?